برترین

برترین

برترین

برترین

رعایت نکات قبل از شروع کسب و کار

    قبل از شروع کسب و کار به این نکات توجه کنید

دلایل بی شماری برای شروع یک کسب و کار جدید و کارآفرینی وجود دارند و بسیاری از افراد تشنه کارآفرینی به سمت راه اندازی یک کسب و کار می روند.قبلا مطلبی تحت عنوان اشتباهات رایج در دلایل شروع کسب و کار پرداختیم.حال می خواهیم به یک سری نکات مهم قبل از شروع کسب وکار بپردازیم.

با شروع یک کسب و کار تمام وقت,انرژی,سرمایه شخص درگیر خواهد شد و اگر کار آغاز شده هم نتیجه مناسبی نداشته باشد که اوضاع بسیار وخیم تر می گردد.

پس بهتر است تا جایی که می توانیم خود را با نکات و اصول اولیه و مهم قبل از راه اندازی یک کسب وکار تقویت نماییم تا احتمال برخورد با مشکلات کاهش یابند.
شروع کسب و کار
قبل از شروع کسب و کار به این نکات توجه کنید

 

۱٫ شروع کسب و کار صحیح نیازمند شناخت از خود است

اگر شما نقاط قوت و علایقتان را به‌خوبی بشناسید احتمال بیشتری وجود دارد تا از عهده‌ی مشکلات چنین کسب‌وکاری که با مهارت‌ها و علایق شما سازگارتر است برآیید. بسیاری از افراد به این دلیل شکست می‌خورند که با مسائل غیرمرتبط با خودشان درگیر می‌شوند. اگر کسب‌وکارتان را اشتباه انتخاب کنید روزهای خوبی در پیش نخواهید داشت.

۲٫ برای جذب نیروهای مناسب نیاز به دانستن چیزهایی دارید که نمی‌دانید

شما نیاز دارید که بهترین نیروهای ممکن را گرد خود جمع کنید تا توانمندی‌هایتان را تکمیل کنید و خلأها را پر سازید. در کنار چنین نیروهایی شما قادر خواهید بود فرصت‌های واقعی را کشف کنید، به‌درستی هدف‌گذاری کنید تا به موفقیت دست‌یابید. بسیاری از کارآفرینان به این دلیل شکست می‌خورند که تیم خود را غلط انتخاب می‌کنند.

۳٫ شروع کسب و کار نیازمند اعتمادبه‌نفس است

به‌عنوان یک کارآفرین شما به کسی یا جایی نمی‌توانید تکیه کنید، تنها تکیه‌گاه و مایه اطمینان شما شناخت خودتان است و این اعتمادبه‌نفس توان رهبری را در شما ایجاد می‌کند. راه‌اندازی یک کسب‌وکار نیازمند توان رهبری خوب در جهت توسعه دادن بازار، جذب مشتری، انگیزه بخشیدن به تیم و غلبه بر ناشناخته هاست

۴٫ معتبر و اصیل بودن از همه‌چیز مهم‌تر است

برای این‌که به چشم یک رهبر به شما نگاه کنند و مورد احترام تیمتان باشید، باید به آن‌ها نشان دهید که ازآنچه که هستید رضایت دارید. مشتریان و شرکای خارجی کسب‌وکار شما هم این کار شما را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت و آن احترام و اعتمادی را که برای ادامه کارتان به آن نیازمندید به شما اعطا می‌کنند. سخت و دردناک است که همواره سعی کنید کسی باشید که درواقع نیستید.

۵٫ تصمیم‌گیری بهتر برای کسب‌وکار از طریق توجه کردن به نقاط قوتتان

نقاط قوتتان را برجسته کنید و در مورد موضوعاتی که خارج از حیطه شماست از مشاوران و اعضای تیمتان کمک بگیرید. با این کار همه به شما به چشم یک شنونده خوب و یک رهبر قوی نگاه می‌کنند که مستبد نیست و می‌داند که چگونه باید با انبوه ناشناخته‌های موجود در یک کسب‌وکار دست و پنجه نرم کند.

۶٫ دانستن این‌که چه زمانی بدون احساس گناه، «نه» بگویید

آگاهی از محدودیت‌هایتان و نپذیرفتن مسئولیت کارهایی که از عهده‌شان بر نمی آیید یا اولویت کاریتان نیست، تنها راه نجات در دنیای کسب‌وکارهای مدرنی است که نیازمند تمرکز ۲۴ ساعته بر کار هستند. کارآفرینانی که شناخت کافی از خودشان داشته باشند ترسی از این ندارند که این کارها به شخص دیگری واگذار شود و هیچ‌گاه بهانه نمی‌آورند که “سرم بیش‌ازحد شلوغ است”.

۷٫ اگر ایراداتتان را برطرف نکنید پیشرفتی نخواهید داشت

هر کارآفرین و کسب‌وکاری نیازمند پیشرفت مداوم است. درک و شناخت از خود کمک می‌کند که بتوانید اولویت‌هایتان برای ارتقای شخصی، شامل کار کردن روی سلامتیتان، تعادل برقرار کردن در زندگی خانوادگی، تغییر دادن عادات بد و ملحق شدن به گروه هم‌صنف‌های کسب‌وکارتان را تنظیم کنید.

اگر این ملاحظات برای شما بی‌معنی به نظر می‌رسند هنوز وقت آن نرسیده است که سبک زندگی کارآفرینانه‌ای در پیش بگیرید. بسیاری از افراد از انجام همان کارهای روزمره و ساده شادترند حتی اگر کاملاً هم از آن کار رضایت نداشته باشند تا این‌که بخواهند استرس و فشار ناشی از شکست در راه‌اندازی یک کسب‌وکار را تحمل کنند.

 

شاید این موارد تنها نکات محدودی از لازمه های شروع یک کسب و کار باشند.بنابراین می بایست با مطالعه تجارب کارآفرینان سعی کنیم دانش و معلومات خود را گسترده تر نماییم.
مطالب مشابه در ایده باران
چگونگی نوآوری در عمل
انتظار شکست در کسب و کار
چند نکته کسب و کار که بهتر است از کودکی بیاموزیم...
راه اندازی کسب و کار مرتبط با معماری...
دلایل شکست وب سایت ها چیست؟
در محیط کسب و کار صدای طبیعت پخش کنید!...
برچسب ها: راهنمایی برای کسب و کار, رموز کسب و کار, سایت کسب و کار, شروع کسب و کار, قبل از شروع کسب و کار, کسب و کار, مقاله کسب و کار, نکات قبل شروع کسب و کار, نکات کسب و کار


    ایده کسب وکار اینترنتی,
    ایده کسب وکار فیزیکی,
    ایده های تصویری,
    ایده تبلیغات,
    ایده فروش و بازاریابی,
    ایده اپلیکیشن و برنامه نویسی,
    ایده ساخت وسیله,
    ایده های آماده واگذاری,


 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.